Mamma och Emil dag

Eller i alla fall en förmiddag har jag och gossen haft på tu man hand. Vi åkte iväg till Stinsen och inhandlade sandaler till han, och innan vi åkte så sa han att han vill ha ett par röda. Och jag insåg ju att det kunde bli lite svårt då sko tillverkare inte gör så mycket röda skor åt pojkar. Jag tipsade honom om att croccs finns i rött, men det ville han inte ha. Ja, jag förberedde mig på att vallfärda från affär till affär. Men i första skoaffär så hittade han ett par han ville ha! Ett par röd/svarta nike sandaler. Visserligen mest svarta, men det röda som fanns var fullt tillräckligt. Ja det var ju snabbt avklarat. Vi gick till nyöppnade Myrorna och kollade lite, där tyckte Emil att det var ganska hul att gå och kolla på alla möjliga konstiga saker som de sålde. Sen tog vi en promenad i det härliga sommar vädret till Sollentunacentrum till ett fik och åt Italiensk mörkchokaldglass och jag tog en latte till det. Sen mötte vi upp övriga familjen och gick för att äta lunch. Eftetmiddagen tillbringade vi tillsammans på Bögsgård där vi tittade på djuren och njöt av naturen. Och givetvis så brände jag mig på ryggen i vanlig ordning i sommarens första strålar. Tack och lov så blottade jag inte så mycket hud, men hade håret uppsatt så nacken är ilsket röd och svider nu. Men det var det enda som brändes tack och lov.
Vi for hem och åt lite middag, eller rättare sagt vi gav barnen mat. Själv var jag inte ett dugg hungrig i värmen och Nicke var inte heller sugen på att äta. Sen så gav vi oss av ut igen och cyklade lite.

Nu är det vita vinet på kylning och de färska räkorna väntar på att ätas upp.

Kommentarer
Postat av: Katja

Själv har jag sluppit bränna mig och faktiskt börjar få ganska fin färg. Kanske åren på Madeira hjälpt till och härdat min gamla ( bokstavligt talat ) hud.

Tur att räkorna var goda trots att vinet inte var det. Ett gott sommarvin är ju Matteus, rosé dock men mycket smaskigt med lite klirrande isbitar i. Eller varför inte iskall Sangria ;-)

Puss

2010-05-23 @ 17:12:12
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Nina

Mmmm visst rosé funkar, men inte till räkor. Det ska avnjutas i gott sällskap och en isbit eller två en varm sommarkväll. Det vita vinet igår var verkligen inte gott, och eftersom jag blivit lite kräsen så hällde jag ut det. Men vem behöver vin till räkor de är ju så smarriga som de är.

2010-05-23 @ 17:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0