Mer fotbollskola

Det dåliga samvetet har gnagt i mig sedan jag sa till Emil att det inte blir någon fotbollskola, trotts att han tyckte att det var ok att börja efter sommaren. Men ju mer jag tänkte på att i stort sett alla killarna som är födda -04 på hans avdelning ska gå, ju sämre blev samvetet. Så idag beslutade jag mig för att det får bli fotbollskola även för Emil. Och killen blev så glad att han nästan hoppade ur skinnet när jag berättade det för honom när jag hämtade honom på förskolan. Så idag kl 17.00 var jag, Emil och Gry nere på sportfältet. Nicke kunde tyvärr inte vara med på denna premiär då han hade en anna premiär att delta i, säsongens första golfrunda. Och Emil var såld från första stund, han fullkomligt sprudlade av energi och lyste som en sol och tyckte att det här med fotboll var superkul. Och Gry roade sig med alla kompisar som också var där och kollade på deras äldre syskons träning. Och vart man än vände sig så fanns det någon man kände som man kunde snacka med. Så det här med fotboll kan nog bli riktigt kul. Så nästa onsdag så ska vi fira Nickes födelsedag på sportfältet med fotbollsträning, och Gry har knappt tålamod att vänta tills hon är stor nog för att gå på fotbollskola.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0