Migrän

För första gången på över ett år så vaknar jag med yrsel och migrän i morse. Klev upp vid 6-tiden då Gry hojtade på mig och golv och tak bytte plats. Fick hålla mig i väggarna för att ta mig till hennes rum, och väl där så rasade jag ner brevid henne och insåg vad för slags dag det skulle bli. När Emil kom upp fick jag be honom väcka Nicke och tala om att jag är dålig. När När Nicke kom in behövde jag bara säga yrsel och så tog han sig för pannan och insåg även han vad det skulle bli för dag.

Men dagen blev inte så illa som den kunde blivit. Jag har inte kräkts en enda gång! När anfallen är som värst så kräks jag bara jag lyfter huvudet från kudden, men så illa har det alltså inte varit idag. Men yrseln gör mig vinglig och illamående så det har varit mest sängläge idag i alla fall. Så det var ju tur att det är en ledig dag i dag så man slapp sjukskriva sig. Och Nicke och barnen har klarat sig utmärkt utan min omsorg.

Nicke och Gry är i skrivande stund nere till affären och handlar våfflor som båda barnen önskat till mellis. Men eftersom allt ätande blivit förskjutet några timmar idag så blir det inget mellis så det får en riktig skräp middag beståenda av våfflor, grädde och sylt!

Och i går var der fotbollsträning. Och lite besvikna blev vi allt. Vart var det ihållande hårda regnet?! Vi hade nästan sett fram mot att stå där i spöregn. Men det var helt ok att solen gassade från en klarblå himmel också, vi är inte så kinkiga. Underbart väder med andra ord. Sen bar det av till thaikiosken för att köpa hem thaimat till middag. Då det var någon snygg karl gär hemma som fyllde åt.

STORT GRATTIS TILL NICKE!

Och till det skålade vi i en fantastiskt god chateauneuf-du-pape.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0