Religion

Mina barn satt idelöra och lyssnade när jag läste om de stora världsreligionerna Islam, Judendom och Kristendom. Och när jag läst klart så frågade Emil:
-Styr Gud människorna?
-Öh, ja så skulle man nog kunna säga att vissa tror, svarade jag.
-Jaha! sa han lite besviket och började leka med sina transformers

Gry däremot har kommit med boken om Kristendom flera gånger under helgen och vill att vi ska läsa. Och när man börjar så säger hon ivrigt:
-Bläddra fram, börja läsa där dom spikar upp han på korset.

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det hehe.

Kommentarer
Postat av: Lenis

haha inte visste jag att ni var så religiösa! :)

2010-05-17 @ 20:24:42
URL: http://bisonoxe.blogspot.com/
Postat av: Katja

Vad är det för böcker? Ser fram emot att ha sådana diskussioner med ungarna om nåt år, verkar superkul ju =)

2010-05-18 @ 18:41:47
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Nina

Första boken om...... serien. Finns om lite allt möjligt.

2010-05-18 @ 18:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0