Dunder och brak fest

Det var ingen dålig fest som gick av stapeln i lördags. Det var Maarit som tog ut lite 40-års kris i förskott och vi firade att hon uppnår den ålder i slutet av året redan nu.

Det mesta känndes lite tveksamt då jag och barnen stod i startgropen för våran kollektiva avfärd mot Morgongåva i ett regnigt Edsberg, en utefest känndes inte helt kul just då. I sista minuten packade jag om min tunga väska som jag tänkt bära och la allt i en liten resväska på hjul. Och mycket av vårat skrymmande bagage fick vi ju lov att ta på oss och barnen hade sina små kånken på ryggen med deras viktiga saker. Så när vi väl gick till bussen så hade vi ingenting som var tungt att bära på.

Nästa huvudbry för mig var ju att bussen gick 11.20 och vi skulle vara på resande fot mitt under tiden då det var dags att äta lunch. Och då alla byten var så täta så skulle det inte finnas tid över till att göra ett matstopp någonstans. Så lite matsäck måste packas med, och enkelt skulle det vara. Så barnen blir överförtjusta då jag på tåget drar fram en varsin påse med köttbullar till dem att mumsa på när hungern gör sig påmind. Köttbulle lukten la sig över hela vagnen men när jag försynt tittade på mina medresenärer så möttes jag endast av vänliga och förstående leenden.

Väl framme i Morgongåva så var vädret mycket bättre, solen höll sig undan tyvärr men det var uppehåll och väldigt varmt. Och när vi gick där längst vägen så dök Larssons gula taxi upp och vi fick åka med.

Och som den stora familj man har så inser man att det behövs fler stora fester så att vi alla hinner ses oftare, för det går väldigt långt mellan gångerna. En fantastiskt trevlig och rolig kväll hade vi och god mat och god dryck blev det. Och stor som liten verkade trivas som fisken i vattnet och Maarit älskade oss allihopa ;D Vädergudarna var med oss hela kvällen och natten och det var en riktigt behaglig temperatur som dessutom steg inne i ladan då borden styrdes undan och musiken höjdes. Mycket skratt och dans och ett och annat glas vin och jag tror att siste man (läs kvinna) att komma i säng gjorde det inte förrän vid 4-tiden på morgonen. Själv kom jag i säng lite tidigare, insåg att mina barn faktiskt inte skulle ta hänsyn till min trötthet när morgonen kom. Och några gäster var även så tappra att trotts den sena timmen på natten stod klara kl 06.00 för att följa med Anders till Ladugården och mjölka korna. Det tyckte jag var imponerande!

Tusen tack Maarit för denna underbara 40-års fest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0