Energi för tre

Varför ha sovmorgn och sova bort hela dagen när man kan fylla en söndagmorgon med överskotts energi?
När jag kl 8.00 sätter mig vid datorn för att dricka en kopp kaffe så inser jag att jag har:
-Fyllt och satt på en maskin tvätt, som snart är klar för att hängas.
-Plockat ur diskmaskinen.
-Dammsugit köksgolvet.
-Våttorkat köksgolvet.
-Torkat av skåp, bänkar och spis.
Och allt detta innan jag ens druckit kaffe. Ja fortsätter denna dag så här så kommer jag att få mycket gjort. Och med tanke på hur det ser ut här hemma så gör det ingenting.

Det är vinterkläder högt och lågt efter att ha inventerat vad som finns och inte finns, och på det finns allt det nyinhandlade. Alltid lika rörigt när sommar säsongen ska bytas ut mot vinter säsongen. Vintern tar ju som bekant lite mera plats och tråkigt nog blir ju inte garderober och förådsutrymen större och fler under vintern. 

Hittade en jätte fin overall till Emil i går på Stadium, och inte förrän när jag gått och lagt mig kom jag på att jag hade en 20% rabatt på valfritt plagg där. Ja det var ju dags att komma på det sådär 9-10 timmar efter att man varit där och handlat. Ja ja den rabatten kommer säkert till användning till något annat plagg.
Men det är helt sjukt vad utrensat det redan är på vinterkläder. Det är fortfarande september och mycket är slut redan. Undra när andra börjar kolla sina vinterkläder. I juli eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0