Funderingar

En granne har precis fått bebis och jag och Gry mötte dem i dag, och Gry noterade att nu var bebisen ute ur magen. Hon gick tyst en stunde efter att vi stannat till och beundrat bebisen och grattulerat mamman och sen frågade hon:
-Hur kommer bebisen ut?
Jag förklarade för henne att bebisen kommer ut genom snippan. Och hon gick och funderade ett tag och sen tittade hon frågande på mig:
-Men mamma, får inte bebisen kissmolekyler på sig då?
Jo sa jag, bebisen kan få både kiss och bajs molekyler på sig när den föds. Det tyckte hon var rysligt roligt.
Senare på kvällen när vi var och åt middag på Krutan med Enbrands så berättade hon för Elisabeth att bebisar kommer ut ur snippan men i bland tas de även ut genom ett hål i magen som man opererar. Jo jo informationen gick fram till min söta lilla flicka. Nästa fråga lär väl bli hur bebisen kom in i magen gissar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0