Höst

Nu är det höst på riktigt, i morse när jag klev upp var marken vit av frost och termometern stod på svala +0,1 grader. Mössa och vantar ville barnen ha samt deras lite grövre kängor. Själv har jag plockat fram min lite varmare jacka och stövlar. Mitt stora huvudbry är vart jag har packat undan min vinterjacka, den är spårlöst borta. Och den är i gott sällskap av min dunjacka och skepparkavaj, så jag gissar att de finns väl undanstuvade någonstans nere i källaren. Det gäller bara att veta vart man ska börja leta.

Och jag läste i tidningen att vintern i år kommer att bli extremt kall, så det är väl bra att vara förberedd. Hoppas att den blir lika snörik som förra vintern. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0