Kalashelg

Kalas har det varit vill jag lova och jag insåg igår kväll att jag inte ens varit utanför dörren på hela helgen.

I lördags hade Gry bjudit hem några tjejkompisar, så de var 6 st tjejer och Emil. Det var fullt ös vill jag lova och ljudnivån var inte att leka med stundvis. Och den nådde sin topp då jag delade ut instrument till alla och utmanade dem i att låta så mycket de kunde. Hahaha vilket liv det blev, en fantastisk orkester. Emil visade sig från sin allra bästa sida och ordnade disco för tjejerna inne i hans rum. Det var två timmar som gick rasande fort och så var alla på väg hem igen. Kvar var Felicia som stannade och åt middag med oss.

Nästa kalas var det dags för när det blev söndag. Då var det inte bara barn som skulle komma utan även en hel del vuxna som vi skulle göra plats åt och bjuda på lunch. Och medans jag och Nicke gjorde i ordning maten så var jag gråtfärdig av förtvivlan över att vi bor så litet och trångt. För det är inte kul att bjuda hem folk och inte få plats ordentligt. Jag skulle verkligen vilja ha ett större hem, drömmen är ju att man skulle kunna sitta alla tillsammans i samma rum. Men i våran pytte lilla lägenhet är det bara att glömma. Så i vanlig ordnig så trängde vi ihop oss och slog oss ner där plats fanns. Och det gick ju bra det med.

Gry fick så otroligt mycket och fina pressenter, så när alla gått hem var jag tvungen att rensa bort lite gammalt ur hennes rum för att få plats med allt det nya. Och innan jag kom i säng var hennes rum städat och fint och i vanlig ordning när jag städar i hennes rum så fastnade jag vid hyllan med Hello Kitty, där det nu finns tre hus, och möblerade och ställde i ordning och fick min beskärda del av lek jag med.

Tack alla som på ett eller annat vis bidrog med att göra Grys 4-års dag magisk. Hon var grymt nöjd med helgen, alla kalasen och pressenterna. Och idag skulle hon bjuda dagiskompisarna på glass, Hello Kitty glass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0