Röstat och marknad

Hela familjen gick i samlad trupp till våran vallokal och gjorde vad vi kunde för partiet ;D

Sen fortsatte vi våran promenad till Edsbackamarknad. Där inhandlades lite smått och gott. Mest gott, men även en fin servetthållade, naggkavel, vitlökskorv, pepperkorv, örtkorv och så köpte barnen en varsin leksak. Barnen hoppade i hoppborg och åkte rymdraket och höstsolen tittade fram på oss. Familjen Enbrand hittade också dit och vi han byta några ord med dem. Vid 3-tiden var i alla fall jag helt slut och orkade just inget mer och funderade på hur jag ens skulle orka gå hem. Och med tanke på att barnen också var trötta och pipiga så var det bara att bita ihop och slänga på sitt piggaste leende och uppmuntar barnen att promenera hem utan att bryta ihop. Lyckades ganska bra med det. Och när Emil utmattad och med tårar i ögonen önskar sig thaimat från thaikiosken på Frestavägen så var varken jag eller Nicke svårövertalade. Det blev thaimat till Nicke och barnen och själv valde jag sushi.

Under kvällen började vi att fundera lite på hur vi har det med vinterkläder till barnen. Nicke rejsade ner i källaren för att hämta upp det vi packat ner i våras. Vi konstaterade att det fanns ganska mycket, men inte tillräckligt. Overall och skor behöver inhandlas till Emil, och Gry kommer säkert att behöva en ny overall mot slutet av vintern. Ett par skor till Emil och en overall till Gry hittade vi bums på nätet och beställde. Det var lite värre att hitta en overall till Emil. Han ville ha en grön gneis, men de fanns bara i rosa i hans storlek. Och vilken overall jag än letade efter så verkade det vara slutsålt i hans storlek. Kollade Stadiums hemsida och där hittade jag en svart overall i hans storlek. Men han var själv lite tveksam till den. Så jag tänkte att jag ligger lågt med overall till han ett tag till och så kunde vi kanske gå till Stadium och titta på deras utbud i veckan. Men då ser jag av en händelse att de på Stadium ger 30% rabatt till medlemmar på samtliga varor som beställs online t.o.m 20/9. Genast så registrerade jag mig som medlem och beställde en svart overall till killen. Och vill han sen inte ha den så blir det ett senare problem, gissar att det kommer att duga fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0